Returpolitik

OBS!
RivicaArt tager ikke produkter retur, som:
– ikke fremstår som nye
– har været vasket
– har været udsat for røg
– ikke er forsvarligt pakket ned til returnering

Returnering
Når du handler hos os, kan du uden begrundelse fortryde dit køb inden for 14 dage fra modtagelse. Du skal blot meddele os, at du fortryder købet, og derpå returnere varen til os.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os i original emballage.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Hvis varens værdi er forringet, dvs. hvis varen har været taget i brug, samlet eller på anden måde ikke er at betragte som ny, kan du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Dette er også tilfældet, hvis original emballage mangler eller er beskadiget.

Hvis du bortkaster emballagen efter udpakning, mister du din mulighed for at returnere varen.

Du afholder selv udgifterne for returneringen af din vare.

Der er ingen returret på specialfremstillet bestillingsvarer.

Det er muligt at aflevere varer på min adresse i 7540 Feldborg, men kun efter aftale. Der er ikke butik på adressen og derfor ikke faste åbningstider.

Hvis du har fortrudt et køb, betaler du selv fragtomkostningerne for returfragten. Er varen gået i stykker eller har du modtaget den forkerte vare, betaler RavicaArt naturligvis regningen og sørger for så vidt muligt at få erstattet med den rigtige vare.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på RavicaArt@gmail.com

I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Der er ingen returret på specialfremstillet bestillingsvarer, som allerede er godkendt per mail.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt beløbet, du har indbetalt til os ved købet – minus eventuelle fragtomkostninger og værditab. Beløbet returneres til bank konto eller efter aftale.

Der kan gå op til 7 dage inden pengene er retur, alt efter bank og betalingsmiddel.

Vigtigt!
Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du har samlet varen eller at du reelt har taget varen i brug.
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • Varens original emballage mangler eller er kraftigt beskadiget.

Du kan forvente at få beløbet retur, når vi har modtaget produktet på vores returlager og kontrolleret indholdet som angivet.

Transportskader
Jeg gør altid mit ypperste for at pakke varerne forsvarligt ind. Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet, skal det anmeldes inden for 48 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal sendes via mail.

Send følgende information til RavicaArt@gmail.com

– Ordre nr.
– Hvilke dele der er skadet
– Beskrivelse af skaden
– Foto af emballagen udvendig
– Foto af emballagen indvendig
– Foto af selve skaden

Varen skal altid være forsvarligt indpakket i original emballagen. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Tag eventuelt et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis der er tale om fortrudt køb.

Klagemuligheder og links hertil
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: RavicaArt@gmail.com